PolyStudio
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Vær hilset!

3 posters

Go down

Vær hilset! Empty Vær hilset!

Poste  Macif Tir Okt 16, 2012 1:23 pm

Hallo! Jeg heter Joakim og er 18 år. Ingen her vet nok hvem jeg er, men jeg har sett noen av de dubbingene til Dragonlover91, det var sånn jeg egentlig fant ut at det fantes en gruppe av folk som driver med fan dubbing.(Jeg er ikke noe medlem av Polystudios men jeg antar at det er lov å poste på forumet selv om du ikke er medlem i den forstand)

Siden jeg var liten så har jeg alltid hat en interesse for å lage stemmer, så i tidlig alder så begynnte jeg å herme etter stemmer jeg så på tv. Den første jeg lagde var hermet etter en figur fra Arnold, en animasjon serie. Jeg ikke noe flink til dialekter, selv om jeg har en tendens til å bruke en blanding av ren bokmål og en dialekt kalt Solung, en dialekt som har opphav fra Solør, Hedmark. (Foreldrene mine har snakket dette mye hjemme) så for eksempel så sier jeg vatn og mjælk istedenfor vann og melk.

Og som alle barn her i Norge så har jeg selvfølgelig vokst opp til disney filmer på norsk og eventyr som har blitt vist på tv.

Etter som jeg vokste opp så har jeg øvd meg mer på å skifte stemmen min, jeg vil ikke si at jeg er god fordi det er mer en bedømmelse andre må ta og ikke jeg. Sånn rundt 14 års alderen så prøvde jeg å lage noen egne stemmer til en fantasi historie jeg fikk en ide til. En av disse stemmene er fortsatt med meg, en stemme som jeg er litt stolt over.

Rundt 16 års alder så begynte jeg å se på serier på Youtube, der folk hadde fan dubbet. Mest på engelsk, abridged serier er nok det som jeg så mest på. Jeg fortsatte etter dette å øve på stemmer i 2 år, men når jeg ble 18 så bestemte jeg mer for at det var på tide at jeg begynte å prøve selv med å lage dubbing av forskjellige ting. Så 1500 NOK oppspart av meg selv som jeg brukte til en kondenser mikrofon, Plus noen kroner til en liten mixer eller noe med Phantom Power, litt engelsk oversettelse kunnskaper og ren vilje, så postet jeg min første fandub den 1 Oktober 2012.

Jeg går på videregående skole, vg2 barn-og ungdomsarbeider linjen. En utdannelse som jeg finner ganske interessant og morsomt. (ja tenke seg til, en gutt som går linjen.) Jeg har laget noen videoer før på andre kanaler på Youtube, men jeg har egentlig aldri fikset sammen lyd effekter osv, men jeg har fått en grei kunnskap på dette.

Jeg har alltid vært fan av norsk dubbing, både offisielt og ren fan dubbing. Jeg synes egentlig det er veldig trist at Norge, som en nasjon ikke har anime som er ment mer for voksne og ungdom dubbet på norsk tv, fordi de går klipp av en god del av skuespiller industrien der.

Jeg er en stor fan av fantasy bøker, filmer og spill. Jeg har lest Harry Potter, Arn, Eragon-serien, Bøker fra World of Warcraft universet og jeg leser litt på en bok nå, skrevet av Andrzej Sapkowski, The Last Wish, boken som var inspirasjon til spillet The Witcher.

Noen av de spillene jeg har gått igjennom/spiller er: World of Warcraft, Dragon Age: Origins, Dragon Age 2, The Witcher, The witcher 2 Assassin of Kings, Assassin's Creed serien, The Elder Scrolls: Skyrim og mange andre. Jeg må nok innrømme at spill og bøker med et stort univers som virkelig har små detaljer er noe jeg har sans for. En annen serie av spill som jeg virkelig liker er BioShock som jeg også nylig har begynt å lage fandubs til.

Jeg elsker å finne ut hvem som er stemmene til figurer, noen av de jeg er fan av på grunn av deres arbeid er: Trond Teigen (Han er the boss i norsk dubbing/stemme aktør) og Oddbjørn Tennfjord (Mufasa) i den norske industrien. Jeg er også stolt og en stor fan over en mann som både driver med dubbing i Norge, og tro det eller ei, i spill og på utenlandsk tv. Navnet hans er David Menkin, du vil nok huske stemmen hans fra forskjellige reklamer på tv 3 (en ganske ung stemme), og stemmen bak leke reklamer på tidligere fox kids. Han har spilt stemmen til hovedfiguren til et veldig populær spill serie: Battlefield: Bad Company 1 & 2, som Preston Marlowe. (på engelsk)

Mine egenskaper i dubbing er nok ikke det beste når det kommer til sang, jeg har ikke noen god sangstemme hvis ikke sangen er rolig, for høy eller lys går ikke akkurat bra med min stemme fra hva jeg har testet og hørt. Som nevnt så klarer jeg å endre stemmen min litt, jeg vet ikke hvor bra dette er, men jeg er litt glad over at jeg kan dette så jeg klarer å kompensere for at jeg ikke kan snakke med god dialekt.

Animer som jeg liker å se på er for det meste Naruto, ut fra dette så ser jeg på en del andre animer som jeg ikke husker navnene på, jeg liker også å lese manga, en serie som jeg har lest lenge er The World God Only Knows.

Jeg synes også det er veldig bra og fint at det finnes en norsk gruppe som driver med fandubbing som har et forum, på denne måten så kan andre som er mer utenfor forhåpentligvis få hjelp og kanskje få andre til å være med på prosjekter.

Jeg håper å få dele med dere hva jeg har gjort, men jeg må nok vente 7 dager etter hva som er bestemt av Admin her.

Uansett jeg håper at vi alle kommer til å komme overens, jeg har også tenkt til å dele hva jeg har gjort og kommer til å gjøre for å vite hva jeg kan gjøre bedre og hva andre synes.
Macif
Macif

Antall Innlegg : 18
Join date : 16.10.2012
Age : 30
Bosted : Aurskog-Høland kommune

https://www.youtube.com/user/Maacif/videos?flow=grid&view=0

Til Toppen Go down

Vær hilset! Empty Hei og velkommen :D

Poste  Dragonlover Tir Okt 16, 2012 5:21 pm

Hei hei! Og velkommen skal du være!

Vi tar alltid i mot nye medlemmer, om det er på heltid, halv tid eller bare innimellom så er vi glade for at folk har lyst til å være med.

Mange på dette forumet som også liker Harry Potter og fantasy!

DU KAN NERDE MED MEG OG MARTHE når det kommer til stemmeskuespill. Vi har egen Håvard Bakke bingo liksom Very Happy (Han er søren meg overalt!!)

Har kjempelyst til å se hva du har gjort! Får høre med admin om han kan fikse det. Wink
Dragonlover
Dragonlover

Antall Innlegg : 70
Join date : 15.04.2012
Age : 32
Bosted : Sola

https://www.youtube.com/user/Dragonlover91

Til Toppen Go down

Vær hilset! Empty Re: Vær hilset!

Poste  Macif Tir Okt 16, 2012 8:38 pm

Dragonlover skrev:Hei hei! Og velkommen skal du være!

Vi tar alltid i mot nye medlemmer, om det er på heltid, halv tid eller bare innimellom så er vi glade for at folk har lyst til å være med.

Mange på dette forumet som også liker Harry Potter og fantasy!

DU KAN NERDE MED MEG OG MARTHE når det kommer til stemmeskuespill. Vi har egen Håvard Bakke bingo liksom Very Happy (Han er søren meg overalt!!)

Har kjempelyst til å se hva du har gjort! Får høre med admin om han kan fikse det. Wink

Det er bra å høre, håper jeg kan dele hva jeg har gjort litt tidligere enn 7 dager. Very Happy
Macif
Macif

Antall Innlegg : 18
Join date : 16.10.2012
Age : 30
Bosted : Aurskog-Høland kommune

https://www.youtube.com/user/Maacif/videos?flow=grid&view=0

Til Toppen Go down

Vær hilset! Empty Re: Vær hilset!

Poste  Neo-Alpha Tir Okt 16, 2012 9:56 pm

Macif skrev:
Dragonlover skrev:Hei hei! Og velkommen skal du være!

Vi tar alltid i mot nye medlemmer, om det er på heltid, halv tid eller bare innimellom så er vi glade for at folk har lyst til å være med.

Mange på dette forumet som også liker Harry Potter og fantasy!

DU KAN NERDE MED MEG OG MARTHE når det kommer til stemmeskuespill. Vi har egen Håvard Bakke bingo liksom Very Happy (Han er søren meg overalt!!)

Har kjempelyst til å se hva du har gjort! Får høre med admin om han kan fikse det. Wink

Det er bra å høre, håper jeg kan dele hva jeg har gjort litt tidligere enn 7 dager. Very Happy

Jeg jobber med saken nå! Velkommen skal du være! Very Happy
Neo-Alpha
Neo-Alpha

Antall Innlegg : 24
Join date : 15.04.2012
Age : 31
Bosted : Tomter

https://www.youtube.com/NeoAlphaPS

Til Toppen Go down

Vær hilset! Empty Re: Vær hilset!

Poste  Neo-Alpha Tir Okt 16, 2012 10:01 pm

Neo-Alpha skrev:
Macif skrev:
Dragonlover skrev:Hei hei! Og velkommen skal du være!

Vi tar alltid i mot nye medlemmer, om det er på heltid, halv tid eller bare innimellom så er vi glade for at folk har lyst til å være med.

Mange på dette forumet som også liker Harry Potter og fantasy!

DU KAN NERDE MED MEG OG MARTHE når det kommer til stemmeskuespill. Vi har egen Håvard Bakke bingo liksom Very Happy (Han er søren meg overalt!!)

Har kjempelyst til å se hva du har gjort! Får høre med admin om han kan fikse det. Wink

Det er bra å høre, håper jeg kan dele hva jeg har gjort litt tidligere enn 7 dager. Very Happy

Jeg jobber med saken nå! Velkommen skal du være! Very Happy

Da var det gjort! Gleder meg til å se hva du har dubbet! Very Happy
Neo-Alpha
Neo-Alpha

Antall Innlegg : 24
Join date : 15.04.2012
Age : 31
Bosted : Tomter

https://www.youtube.com/NeoAlphaPS

Til Toppen Go down

Vær hilset! Empty Re: Vær hilset!

Poste  Macif Ons Okt 17, 2012 4:41 am

Neo-Alpha skrev:
Neo-Alpha skrev:
Macif skrev:
Dragonlover skrev:Hei hei! Og velkommen skal du være!

Vi tar alltid i mot nye medlemmer, om det er på heltid, halv tid eller bare innimellom så er vi glade for at folk har lyst til å være med.

Mange på dette forumet som også liker Harry Potter og fantasy!

DU KAN NERDE MED MEG OG MARTHE når det kommer til stemmeskuespill. Vi har egen Håvard Bakke bingo liksom Very Happy (Han er søren meg overalt!!)

Har kjempelyst til å se hva du har gjort! Får høre med admin om han kan fikse det. Wink

Det er bra å høre, håper jeg kan dele hva jeg har gjort litt tidligere enn 7 dager. Very Happy

Jeg jobber med saken nå! Velkommen skal du være! Very Happy

Da var det gjort! Gleder meg til å se hva du har dubbet! Very Happy

Takker, det er nå delt på den riktige delen av forumet.
Macif
Macif

Antall Innlegg : 18
Join date : 16.10.2012
Age : 30
Bosted : Aurskog-Høland kommune

https://www.youtube.com/user/Maacif/videos?flow=grid&view=0

Til Toppen Go down

Vær hilset! Empty Re: Vær hilset!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet