PolyStudio
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hei igjen!

2 posters

Go down

Hei igjen! Empty Hei igjen!

Poste  millaindie Søn Aug 12, 2012 9:06 pm

Hei! Jeg heter Amanda og er 18 år fra Oslo. Jeg var på det andre forumet, men fant ut at det var lagt ned, så jeg joinet her. Jeg startet med å se fandubber og multilanguage dubber rundt 2009 da jeg var 15 år og ble veldig fasinert. Jeg har sett mest Disney dubber. Jeg har selv aldri dubbet før men har veldig lyst til å gjøre det. Jeg har egentlig ikke noe særlig skuespiller erfaring, men jeg har spilt Tante Sofie en gang in 9. klasse og jeg har hørt av mange at stemmen min er fin å høre på (altså at den passer til høytlesning og slikt). Jeg har sunget i kor i 7 år (har sluttet) men synger ofte til vanlig. Jeg er en språkperson og har hatt Tysk og Latin på skolen. Jeg starter med Japansk nå til høsten. Jeg er veldig facinert av Islandsk og har hatt noen online lessons samtidig som jeg elsker Lazy Town. Jeg liker også dialekter og er veldig vant til det. Jeg kan prøve å etterligne både Kristiansand dialekt og Bergens dialekt. På Engelsk er jeg veldig fan av Scots dialekt. Jeg snakker selv vanligvis standard Britisk (med noen forskjellige utgaver av den etterhvert som jeg hører flere forskjellige dialekter). Jeg kan også Amerikansk (også forskjellige dialekter). Også fan av Australsk og prøver å få den til.

Jeg er en stor Disney fan og har vært det omtrent hele livet. Mine favoritter er Løvenes Konge, Ringeren i Notre Dame og Den Lille Havfruen. Andre Disney klassikere jeg liker best er Mulan, Tarzan, Herkules, Beauty & The Beast, Todd & Copper, Peter Pan, Tornerose, 101 Dalmatinere, Alice in Wonderland og Basil Mus (den beste Norske Disney dubben syns jeg). Jeg har selvsagt veldig mange Disney favoritter også, men det blir veldig mye å nevne her. Men jeg kan vel nevne det kanskje mest åpenbare. Disney Prinsesse: Ariel, Disney Prins: Philip, Disney Heltinne: Esmeralda, Disney Helt: Quasimodo, Disney Skurk(er): Scar, Frollo, Hades, Cruella, Hook og Malefika.

Andre ting jeg liker er selfølgelig Harry Potter (Engelsk). Det har vært mitt liv siden 2006, selv om jeg ble introdusert i 2000. Jeg har alle bøkene (untatt Chamber of Secrets), alle filmene, fem spill, Film Wizardry og flere blader, hefter og merchandise. Jeg har møtt Rupert Grint(spiller Ron Weasley) en gang og jeg har vært på verdenspremieren på den siste filmen. Ellers er jeg medlem av mange rpg sider og forum. Jeg er selvsagt medlem av Pottermore som en av de heldige betatesterne.

Jeg liker også i tillegg til Harry Potter, Disney og Lazy Town: Narnia, lord of the Rings, His Dark Materials, Powerpuff Girls, Kaptein Sabeltann, Peter Pan (generelt), tattooveringer, manga, anime, W.I.T.C.H., musikk, sang, tegning, kunst, crafting m.m.

Musikk jeg liker: Soundtrack, Marilyn Manson, Enya, Jorane, Fairuza Balk, Beecake, Nana Kitade, Falco, PUFFY, Simple Plan, Wolfgang Mozart, Antonio Vivaldi, Utada Hikaru, Ashlee Simpson, Peter Ilyich Tchaikovsky, Antonio Salieri, Annie Lennox, E.G. Daily, Miriam Stockley, Rebecca Kneubuhl

Favoritt regisører: Tim Burton, Milos Forman, Steven Spielberg, Mike Newell, J.P. Hogan, Peter Jackson, Chris Colombus, David Yates, Shekar Kapur, Ang Lee, Andrew Adamson.

Favoritt dubbere (norsk): Ola Fjellvikås(fantastisk stemme og er utrolig som Quasimodo! Han er jo også fantastisk som Kovu i Løvenes Konge II, Prins Philip i Tornerose og James i Pokemon), Jannike Kruse(hun er jo med i så mye men jeg liker veldig godt Jasmin og Mulan), Helge Jordal(han er den beste Sebastianen samtidig som jeg elsker Rottenikken), Trond Teigen(Jeg liker han best som Aladdin og Li Shang i Mulan), Lasse Kolstad(RIP), Knut Risan(RIP)(han er kanskje den dubberen og skuespilleren jeg respekterer mest og var knust når jeg fikk høre om hans dødsfall. Mine favoritter er Basil Mus og Todd), Henki Kolstad(RIP), Even Stormoen(han har stemmen til mine to favoritt skurker Scar og Frollo. I tillegg har han jo stemmen til Clayton som også er en favoritt), Anders Hatlo, Nils-Ole Oftebro(han er jo skurk over alt, jeg liker spesielt Jafar i Aladdin), Håvard Bakke(mine favoriter er Simba i Løvenes Konge, Dimitri i Anastasia og Herkules), Trond Brænne(han er genial som Karlsson i den tegnede serien og Karlsson på Taket), Lena Meieran(hun er jo sjef som Jessie i Pokemon spesielt, men også Belle i Powerpuff jentene), Sarah Mcdonald Berge(hun er jo Blomst i Powerpuff jentene og Melody i Den Lille Havfruen, selv om jeg ikke er så fan av det), Siri Nilsen(hun har jo så mye bra, spesielt liker jeg Bloom i Winx Club, Kiara i Løvenes Konge II og Sabrina i den tegnede serien), Guri Schanke(er perfekt som Ariel i 3ern også har jeg vokst opp med Josefine), Benedikte Adrian(hun er fantastisk som Esmeralda), Aksel Hennie(syns han er en bedre dubber enn skuespiller og liker spesielt Nuka i Løvenes Konge II og Herkules), Anita Skorgan(sangstemme i mange filmer, veldig bra), Kim Fangen(han er jo bare genial, er blandt annent Chi-Fo i Mulan og Langbein), Sissel Kyrkjebø(kjempe bra som Ariel, Pia Borgli(syns hun var veldig bra som Kvitrebekk i Tornerose og Gurin med Reverompa), Lasse Lindter(utrolig som Shan Yu i Mulan), Bab Christensen, Åsleik Engmark(han er jo hysterisk som Mushu), Jon Øigarden(genial som Kuzco).

Favoritt dubbere (engelsk): Tara Strong(Boble i Powerpuff jentene er en av de beste), Wayne Allwine(RIP)(den beste stemmen til Mickey), Jodi Benson(stemmen til Ariel), E.G. Daily(stemmen til Belle/Buttercup), James Woods (genial som Hades, han som gjør at jeg elsker Hades), Sterling Holloway(RIP)(Ole Brumm, Chesire Cat med mer. Han hadde en så fantastisk stemme), Tom Kenny(så mange stemmer, men jeg husker han best som Spyro), Kathryn Beaumont(stemmen til Alice og Wendy Darling), Phil Harris(RIP)(Baloo og Tomas O'Malley), Rob Paulsen(så mye bra men liker veldig godt Boble i Tingeling filmene), Bill Farmer(Langbein/Goofy), Walt Disney(RIP), Tony Anselmo(Donald Duck), Catherine Cavadini(stemmen til Blomst i Powerpuff jentene), Casey Kasem(original stemme til Shaggy Rogers), Frank Welker(utall av stemmer), Mel Blanc(RIP)("The Man of a 1000 voices"), Mary Costa(Tornerose), Paige O'Hara(Belle i Beauty and the Beast), Jim Carrey, Jim Cummings(utall stemmer), Tony Jay(Frollo), Russi Taylor(Minnie Mouse), Tom Hulce(Quasimodo, fantastisk stemme), Bill Melendez(RIP), Tom Kane(bl.a. HAM og Professor Utonium i Powerpuff jentene), Matthew Lillard(nåværende stemme til Shaggy Rogers), Peter Ustinov(RIP), Jeremy Irons(han som Scar er fantastisk).

Andre steder er jeg kjent som millaindie (Youtube, Facebook, flere forum), AurorEcho33 (Pottermore), selenia (Leaky Cauldron og Pixie Hollow), Amanda_Bell (Disney sider), Emily Ray Sophie (Myspace, men bruker ikke den noe særlig). Jeg er på Youtube, men jeg har ikke noen videoer, kanskje senere...

Hvis folk vil vite mer om mine interesser eller kanskje anbefale noe (jeg er åpen for nesten hva som helst) så bare kom med det. Jeg håper å få gjøre noen dubber selv om jeg ikke er erfaren. Håper å få snakket med noen også.

millaindie
millaindie

Antall Innlegg : 1

Til Toppen Go down

Hei igjen! Empty Re: Hei igjen!

Poste  Lilje Man Aug 13, 2012 9:49 pm

Hei og hopp Amanda :3
Jeg må først bare si, for ett fantastisk introduksjons innlegg ! *.* .. med det har jeg konkludert at du er an super duper awesome person, som jeg gleder mag å bli bedre kjent med ^.^
Hvor skal jeg begynne ?! O.O .. mip ! .. Språkpersoner er alltids gull å ha med.. og gleder meg allerede til å høre en dubb med bergens dialekt !
mip ! Disney er fantastisk, og er veldig enig med deg i dine favoritter . .
Det finnes massevis av harry potter fans i poly. Hvilket hus ser du for deg at du ville vært i om du hadde gått på Galtvort ? :3 .. om du har vært innom mange rpg sider, har du vell også ett eller annet forhold til Galtvortskolen da ? :3 .. *liten latter* Jeg er også en av betatesterene ^.^ ..navnet mitt der er galleonblood107. (alle andre steder er brukernavnet mitt Lilje Hiyoubi/Liljeh)
OMGOOOSH ! Du er også en W.i.t.c.h fan ! *målløs*
Fantastisk musikksmak! ..og morsomt listen over dubbere .. skulle sett hvor morsomt vi har hatt det med leken "finn Håvard Bakke" .. han er OVERALT !! X3

oki oki .. kabooom .. oki.. har du skype?
Lilje
Lilje

Antall Innlegg : 30

http://liljehiyoubi.deviantart.com/

Til Toppen Go down

Til Toppen